La importància del turisme.....

  • Pla d’Accions Integrat 2024 

  • Projectes territorials i d’infraestructura turística 

  • Estratègies turístiques pel futur 

  • La promoció turística 

  • Del Penedès

El Consorci de Promoció Turística del Penedès ha presentat el Pla d’Accions Integrat 2024 a l’Auditori de Vilafranca del Penedès davant d’uns 200 inscrits a l’acte, entre representants municipals, empreses, associacions i altres actors turístics del territori, aquesta jornada de referència permet al Consorci comunicar els projectes clau en què treballa i les estratègies turístiques pel futur.

L'obertura de l'acte ha estat a càrrec del president del Consorci, Lluís Valls, que ha aprofitat per felicitar que enguany, se celebren els 25 anys de la creació del Consorci i valorar la importància de l'entitat i la seva evolució en la gestió i planificació estratègica del turisme al territori.

Ha explicat que es presenta un pla ambiciós “que té en consideració els interessos públic-privats i on enguany cal destacar la implicació en projectes territorials i d’infraestructura turística, com és el cas del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació”.

Penedès i la Promoció turística 2024

L’acte ha comptat amb la presència de Xavier Lluch, president del Consell Comarcal de l’Alt Penedès, Abigail Garrido, Diputada Delegada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Sergi Vallès, Diputat de l’Àrea d'Infraestructures i Territori de la Diputació de Barcelona i Marta Domènech, Directora General de Turisme de la Generalitat de Catalunya i Ferran Andreu, president de la Cambra de Comerç de l’Alt Penedès.

En la seva intervenció, Núria Sala, directora del Consorci, ha iniciat la presentació amb les novetats del pla d'accions del 2024, on destaquen les relatives a la innovació i digitalització tecnològica, el màrqueting digital i el pes que tindran les inversions per millores de projectes turístics i infraestructures del territori. Aquestes actuacions portaran millores per la Via Augusta Penedès i per la xarxa d’estacionament d’autocaravanes RV Sites & vineyards. La inversió més important per aquest 2024 és l’ampliació de la xarxa de miradors Miravinya.

La Ruta del Vi del Penedès segueix sent un dels puntals clau de la promoció de la destinació i que actualment, amb l’adhesió de 12 noves empreses, arriba als 199 empreses associades. Enguany amb la voluntat de diversificar l’oferta turística, s’obre el Penedès Events Convention Bureau, el club de producte agrupa i promociona l'oferta de turisme de reunions i esdeveniment, i que ja està obert per noves adhesions.

Durant l’acte, es va donar el reconeixement a unes 70 empreses, ajuntaments i altres entitats que han aconseguit o renovat el certificat Biosphere pel compromís amb la sostenibilitat turística.

En el marc de la presentació del Pla d’Accions, el Consell Comarcal ha presentat el Pla de Sostenibilitat turística en Destinació “Una oportunitat transformadora per una destinació rural vitivinícola”, on el Consorci hi participa de forma activa.

Per tancar l’acte de presentació, Gemma Romeu, regidora de turisme de Vilafranca del Penedès, ha volgut transmetre que en els últims anys ha vist una clara evolució i maduració en el territori, que ha perdut complexes i pors, on es treballa en xarxa, per ser avui un referent en el turisme a Catalunya.

Penedès i la Promoció turística 2024

Imatge-portada: Acta de presentació del Pla d’Accions Integrat 2024
Font i Imatges: Consorci de Promoció Turística del Penedès