“Ecos del Vendrell” és la sardana.....

  • D’Anna Abad i Gils

  • Cantautora i compositora de sardanes i cobla

  • Himne per El Vendrell, Capital de la Sardana 2026

  • Dissabte 21 de març: Acte Inaugural

  • Qui és Anna Abad i el seu tarannà

L’obra guanyadora és “Ecos del Vendrell”, sardana de la jove compositora Anna Abad, inspirada en els records personals durant els seus passeigs pels carrers del centre del Vendrell. Aquest dissabte 21 de març, el Vendrell comença a celebrar que la vila és la “Capital de la Sardana 2026”. A l’acte inaugural programat a l'Auditori del Tívoli sonarà, per primer cop, la sardana “El Vendrell, Capital de la Sardana. Ecos del Vendrell”, d’Anna Abad, que serà l’himne d’aquesta esperada celebració.

Qui és Anna Abad?

Anna Abad,  guanya Concurs Vendrell Capital Sardana 2026

Anna Abad i Gils (Tarragona, 26 de juliol de 1992), de nom artístic Anna d'Ivori, és una cantautora catalana i partícip del món sardanístic i la cobla des de ben petita va desenvolupar un interès precoç per la música, filla del compositor de sardanes Alfred Abad Gascon. Va aprendre a tocar el piano a Tarragona i més tard, va estudiar composició i cant. Amb quinze anys va escriure el seu primer musical i el 2014 va arribar a la final del concurs de talents "The Voice of Germany".

Clar, i com no podia de esser d’altra manera, sovint treballa amb la composició de sardanes i cançons per a cobles catalanes.

Ha guanyat dos cops el premi Joves Talents de la Sardana de l'Any, per “Els colors de l'estany” i “La plaça de les il·lusions” i ha obtingut l'accèssit del mateix també dues vegades per “A temps! i Vallverdú”.

Fins ara, ha publicat tres àlbums: “Rere els vidres”, “Ales de paper” i “Eclips”.

El 2017, va debutar amb el disc “Rere els vidres”, publicat per Audiovisuals de Sarrià. L'any següent, va col·laborar en la composició i la veu del projecte cultural Italocatalà Amatrici, creat en suport a les víctimes del terratrèmol d'Itàlia central d'agost de 2016, que entre d'altres va afectar el municipi d'Amatrice. Coescrit amb el poeta italià Bartolomeo Smaldone i amb arranjaments orquestrals, es va tornar un senzill bilingüe: “Chi sa se un giorno” en italià i “Qui sap si un dia” en català, que ho van presentar al Teatre di Rieti el juny d'aquell any.

Al principi del 2021, va autoeditar un segon àlbum, “Ales de paper”, també en llengua catalana i amb Anna d'Ivori al piano.

La primavera del 2024, va tornar amb el seu tercer àlbum, titulat “Eclipsi”. El disc, també autoeditat, consta de deu cançons, i col·laboracions de Jordi Paulí, la Cobla Maricel i Manu Guix.

Algunes sardanes de la seva composició

  • 50 històries per explicar 27x59, s44
  • A temps...! 30x75, s55
  • Camí de la UNESCO 23x75, s59
  • I més enllà 30x79, s63
  • La plaça de les il·lusions 37x87, s62
  • L'home dels mil somnis 34x87, s64
  • On sopem aquesta nit? 21x63, s47
  • ONCE in your life 26x75, s52
  • Una història sense paraules - lliure
  • I ara... “Ecos del Vendrell”

El Vendrell: Capital de la Sardana 2026

El dissabte 21 de marc se celebrarà la proclamació del Vendrell a l'Auditori del Tívoli. Aquest acte marcarà l’inici d’un any que es preveu ple d’activitats, projectes i iniciatives de promoció i difusió de la sardana.

L'acte institucional de proclamació començarà a les 11.30 h, amb la lectura del pregó i l’estrena de la sardana de la capitalitat. A les 17.30 h, a la Rambla del Vendrell, s'ha programat una ballada de sardanes a càrrec de la cobla Ressò.

“Moltes felicitats Anna, t'ho mereixes per treball i cor”

Anna Abad, guanya Concurs Vendrell Capital Sardana 2026

Imatge-portada: Anna Abad i Gils – entrevista El Vendrell /adaptació Capital2020
Fonts i Imatges: Ajuntament El Vendrell/SomSardana/Confederació Sardanista de Catalunya/Vikipedia
Redacció: Capital2020