Finalista dels Premis Preludi.......
-
En el primer capítol d’El Tamborí
-
Categoria Musical Jove
-
La sardana: “País d’atzur i d’or”
-
Del compositor Martí Delgado
-
La Principal del Llobregat
-
Cobla Resident 2025 dels Premis Preludi
En el primer capítol d’El Tamborí, emès dilluns 16 de febrer, s’ha fet públic que la sardana País d’atzur i d’or, de Martí Delgado, és la primera finalista en categoria Musical Jove dels Premis Preludi, les millors sardanes de 2025.
El jurat format per Francesc Cassú, Xavier Pagès-Corella i Antoni Ros-Marbà, de la mà d’Arnau Tordera, han analitzat la sardana de Delgado, elevant la qualitat de la instrumentació i l’exigència tècnica de la composició.
“Martí Delgado és un dels grans valors que té el món de la sardana”

La sardana Quan Vic guarda silenci, de Jofre Bardolet, ha estat l’altra sardana analitzada en aquest primer capítol, destacada per l’estructura i la instrumentació. El jurat ha volgut deixar clar que malgrat la joventut d’ambdós compositors, la qualitat musical de les peces analitzades és inqüestionable.
La categoria Musical Jove s'adreça a compositors i compositores menors de 30 anys amb la selecció de 6 sardanes, que es donen a conèixer a través del pòdcast El Tamborí que podeu recuperar a premispreludi.cat o a Spotify(ENLLAÇ AQUÍ), i YouTube(ENLLAÇ AQUÍ).
La Llobregat - Cobla Resident 2025
La cobla d'aquesta primera edició dels Premis Preludi és La Principal del Llobregat, una formació amb gairebé cent anys d'història i una presència imprescindible en el panorama sardanístic actual. Fundada l'any 1929 a Cornellà de Llobregat, La Principal del Llobregat ha actuat en alguns dels principals escenaris del país i a nombrosos escenaris internacionals. L'any 2004 va rebre la Creu de Sant Jordi, en reconeixement de la seva trajectòria.
La Llobregat ha estat l'encarregada d'enregistrar les sardanes seleccionades pel jurat, que es podran escoltar a "El Tamborí", el nou pòdcast dels Premis Preludi i a través dels mitjans col·laboradors, per acostar-nos la qualitat sonora i musical.
La cobla resident també serà present a les tres gales en directe, que se celebraran els dies 18, 20 i 25 de maig de 2026 al Casino l'Aliança del Poblenou, on interpretaran les sardanes davant de la presentació dels seus autors i autores. A la Gran Final, La Principal del Llobregat interpretarà les nou sardanes finalistes.













