La jornada massiva del teatre......

  • El 16 de març 2024 

  • 60.457 butaques per als milers d'espectadors 

  • Arrelar a Catalunya la Diada Nacional del Teatre 

  • El teatre, com es viu el llibre per Sant Jordi 

  • Tu ets necessari/a per al gran repte!!!! 

  • Busca el teu teatre i, 

  • Compra les entrades AQUÍ

Tan sols manca un mes calendari perquè aquesta iniciativa pionera al món sigui tota una realitat i, el pròxim 16 de març es omplim totes les butaques del màxim de teatres d'arreu de Catalunya, mobilitzant milers d'espectadors amb el propòsit d'arrelar a Catalunya, una Diada Nacional del Teatre.

“Cap Butaca Buida” neix amb el propòsit d’arrelar a Catalunya, una
Diada Nacional del Teatre
a l’alçada d’altres jornades culturals massives com Sant Jordi.

Omplir totes les 60.457 butaques de les sales adherides al projecte a través de la implicació de milers d’espectadors és el primer gran repte que planteja “Cap Butaca Buida”, una proposta insòlita que a Catalunya servirà per donar el tret de sortida dels actes de celebració de la Setmana Mundial del Teatre, que enguany es prepara amb la intenció de batre rècord d’espectadors en un mateix dia, i a la vegada, plantar la primera llavor de la que esdevindrà la “Diada Nacional del Teatre”, a l’estil d’altres diades culturals ja incorporades en el calendari.

Cap Butaca Buida

Un Sant Jordi del Teatre

“Catalunya és teatral i encara amb una bona perspectiva una etapa de creixement a partir del treball coordinat de tots els agents. Hi ha també reconeixement per part del públic, d’una bona cartellera, i d’un sistema teatral modèlic. Cap Butaca Buida neix com a culminació comunicativa d’aquest sentiment de pertinença cultural, i d’aquest fet diferencial en la centralitat de les arts escèniques per part del sector i de les administracions. Avui en dia, Cap Butaca Buida compta ja amb 60.457 butaques disponibles d’espais adherits al projecte”, explica Isabel Vidal, presidenta de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA).

“Cap Butaca Buida” neix amb vocació de permanència. “El proper 16 de març serà la primera fase d’un dia que ha vingut per quedar-se. Serà el primer Sant Jordi del Teatre: un dia on tot girarà entorn a les arts escèniques”, remarca Toni Albaladejo, membre de la junta d’Adetca encarregat del projecte.

El 16 de març serà una jornada farcida d’activitats, on tothom, el públic habitual de les sales, però també el que no, tingui marcat al calendari que aquell és el dia per anar al teatre. "Que es regali teatre com a símbol de pertinença a una societat culta, solidària i oberta” afegeix Eduard Voltas, director general d’Estratègia de Time Out a Espanya i França.

Cap Butaca Buida

Campanya i reptes

En aquell tret de sortida de la campanya de “Cap Butaca Buida”, la presidenta de la CCMA, Rosa Romà, va assenyalar que “a Catalunya sempre ens han agradat els reptes. Demostrem-ho un cop més. Demostrem al món que Catalunya és una gran potència cultural i, concretament, teatral. Aquest és el missatge que hem d’enviar. Un missatge d'orgull que, 3Cat, des de totes les seves finestres, ens comprometem a difondre i amplificar.”

Tota la campanya té un gran repte: que l’esdeveniment del 16 de març converteixi tot el territori català en una gran festa del teatre. Un dia on tots els teatres duran a terme una acció conjunta que permetrà visibilitzar l'èxit de la jornada així com diverses activitats vinculades a aquest gran esdeveniment cultural.

Cap Butaca Buida

Una iniciativa solidària

“Cap Butaca Buida” és una iniciativa que “vol demostrar al món el potencial cultural de Catalunya i ser, a la vegada, solidària. El sector fa anys que reclama el 2% del pressupost de la Generalitat de Catalunya per inversions en cultura i és per aquest motiu que Adetca destinarà aquest mateix percentatge mínim de la recaptació total a un projecte que utilitzi la cultura com a eina de millora i transformació social. En aquesta primera edició, l’entitat beneficiària serà “Pallassos sense fronteres” per “la seva tasca humanitària”.

“Cap Butaca Buida” és una campanya que depèn de la mobilització de la gent. Una mobilització que s’ha de fer poble a poble, barri a barri, teatre a teatre. Cada català i cada catalana que estigui omplint la seva butaca sabrà que està participant d’una fita col·lectiva que traspassarà totes les fronteres.

L’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), Time Out i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, amb el suport de la Generalitat de Catalunya en el marc del Pla d’Impuls del Teatre, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona, varen presentar al 18 de desembre passat al Teatre Romea la campanya “Cap Butaca Buida”, una iniciativa pionera al món que pretén convertir Catalunya en l’epicentre mundial de les arts escèniques el proper dissabte 16 de març.

Cap Butaca Buida  - patrocinis

Font i Imatges: Projecte Cap Butaca Buida/ Pla d’impuls al Teatre